15.11.13

allotment







when we lived in Rotterdam i dreamed of an allotment....

11 years ago we moved to this house, with a garden!
when the children were small part of it was a vegetable garden
i miss that....
so i make plans: removing the grass and
exchange for large containers for vegetables and flowers
my role models in this are: Nigel Slater, Monty Don and Alys Fowler

tomorrow we will measure the garden and will i make pilav with quinces
it promised to be a beautiful day



volkstuintje

toen we in Rotterdam woonde droomde ik van een volkstuintje....

11 jaar geleden verhuisden we naar dit huis, met een tuin!
toen de kinderen klein waren was een gedeelte daarvan een groentetuin
ik mis dat....
dus maak ik plannen: het gras eruit en
verruilen voor grote bakken voor groente en bloemen
mijn grote voorbeelden in deze zijn: Nigel Slater, Monty Don en Alys Fowler

morgen gaan we de tuin opmeten en maak ik pilav met kweeperen
het beloofd een mooie dag te worden





12 opmerkingen:

  1. Sounds wonderful!! I love thinking about new gardens this time of year...the darkest time of year I should say :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. so exciting,... we have no yard space yet, but it is such a dream, the vegetable garden! Best of luck ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. i am interested in N Slater's life too. his love of
    cooking and gardening are source of inspiration to me.
    enjoy!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. how exciting, a garden, bliss!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Klinkt geweldig, geniet ervan! Ik ga in januari verhuizen naar dordrecht, flatje geen tuin. In dit huis heb ik een eigen groententuin en bos en je gelooft je ogen niet zo mooi en groot. Maar het is niet mijn huis maar van mijn vader. (heb hier gewoont en voor mijn moeder gezorgt en lang verhaal, haha!) Nu ga ik weer mijn eigen weg en dat is goed, maar de tuin zal ik wel missen hoor! Ik denk dat ik veel kweekbakjes in mijn keuken ga zetten ;-))) ervaring genoeg ondertussen. Wordt vast prachtig bij jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. jaloers op jouw boek van Nigel Slater
    maak jouw groene droom maar waar

    BeantwoordenVerwijderen
  7. geweldig patrice!
    ik mis mijn terrasje wel een beetje, maar gelukkig heb ik veel familie op het platteland
    ik wens je veel plezier met je groentetuin en kijk al uit om je oogst te zien :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. we have the same garden gurus
    + i see that your tender is torn (or missing/removed?)
    in exactly the same place :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. joepie, go patrice!
    gewelldige plan zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Your name said it all, dear Patrice Aarts! sounds wonderful!

    ;-* left right left
    Ariane.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh - I thought I left a comment here :L
    Snap on the Gardening Gurus!
    If I could transform my rectangular scrap in to an Alys Fowler paradise I will be in heaven...
    xx

    BeantwoordenVerwijderen

Blogarchief

Volgers